تحلیل اطلاعات

دانلود پایان نامه

جنوبی
۱۹۱۱
Fila
www.salomonsports.com
تجهیزات ورزشی
انسی فرانسه
۱۹۴۷
Salomon
www.lottosport.com
تولید البسه، کفش و تجهیزات ورزشی
ترویزو ایتالیا
۱۹۷۳
Lotto
۱-۶-۴-۲ کسب و کارهای خانوادگی پوشاک ورزشی جهان

فیلا (fila):
فیلا بزرگترین تولید کننده ایتالیایی لباس های ورزشی است که در سال ۱۹۱۱ در بیلا پیومونت ایتالیا بوسیله برادران فیلا تأسیس شد. در سال ۲۰۰۷ به مالکیت یک بنگاه کره ای به ریاست یون سویون درآمد. این شرکت در ابتدا برای مردم آلپ ایتالیا لباس تولید می کرد و در حال حاضر برای مردان – زنان و همچنین ورزشکاران تولید لباس را به عهده دارد- فیلا قبل از اینکه به تولید لباس ورزشی بپردازد یعنی در سال ۱۹۷۰ به تولید لباس زیر می پرداخت. فیلا نمایندگی هایی در ۱۱ کشور جهان دارد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در شهر سئول کره جنوبی است (حبیب زاده،۱۳۹۲).
اومبرو (umbro):
شرکت اومبرو در سال ۱۹۲۴ در شهر ویلمسلو تاسیس شد. اومبرو تولید کننده لباس ورزشی و لوازم ورزشی و کفش در منچستر انگلیس است و انحصارا لوازم مربوط به رشته فوتبال را تولید میکند این شرکت در حال حاضر بخشی از شرکت نایک می باشد. اومبرو محصولاتش را در ۹۰ کشور در اقصی نقاط دنیا به فروش می رساند (حبیب زاده،۱۳۹۲).
اول اشپورت (uhlsport):
آل‌اشپورت یک کارخانه تولید تجهیزات فوتبالی است در ابتدا لباس دروازه‌بانی تولید میکرد. مقر آن کشور بالینگن آلمان می‌باشد و در سال ۱۹۴۸ تاسیس شده است. این شرکت دست‌کش دروازه‌بانی، ساق‌بند، توپ فوتبال، لباس تمرین و لباس بازی تولید می‌کند (حبیب زاده،۱۳۹۲).
لوتو (lotto):
شرکت لوتو تولید کننده لوازم ورزشی است که فعالیتش را در ژوئن ۱۹۷۳ در ترویسو ایتالیا شروع کرد. این شرکت تولید کننده لوازم ورزشی که به تولید کفشهای تنیس، بسکتبال، والیبال و فوتبال نیز می‌پردازد، محصولاتش را به بیش از شصت کشور دنیا صادر می کند. لوتو حمایت مالی از باشگاه سپاهان اصفهان را به عهده دارد. مالک شرکت لوتو خانواده کابرلوتو می باشند (حبیب زاده،۱۳۹۲).
۷-۴-۲ کسب و کارهای خانوادگی ایرانی در پوشاک ورزشی
تولیدی پوشاک دریا:
تولیدی پوشاک دریا از سال ۱۳۶۴ توسط آقای جعفر خدابنده تأسیس گردید و هم اکنون با بیش از دو دهه فعالیت در صنعت پوشاک تحت مدیریت آقای داوود خدابنده فعالیت خود را به صورت کاملا تخصصی و به عنوان یکی از معتبر ترین تولیدی های پوشاک ورزشی در صنعت پوشاک ایران ادامه می دهد. تولیدی پوشاک دریا عرضه کننده بهترین البسه ورزشی از قبیل:
انواع کاپشن، شلوار ورزشی، پیراهن و شرت های ورزشی، انواع لباس های شنا، البسه بدنسازی و ژیمناستیک ارائه خدمات فروش ملزومات ورزشی از قبیل ساک های ورزشی، انواع کفش های اورجینال که دارای کیفیت بسیار بالا در بهترین نوع پارچه دوخت با تنوع در طرح های مختلف می باشد. توجه به رضایت مشتری و ثبات کیفیت در همه حال سرلوحه اهداف شرکت بوده است (حبیب زاده،۱۳۹۲).
پوشاک ورزشی جام جم:
پوشاک ورزشی جام جم فعالیت خود را از سال ۱۳۶۴ در راستای نیل به اهداف خود و با در نظر گرفتن منافع مصرف کنندگان و سعی در ارتقا سطح کیفی صنعت داخلی آغاز نموده است. این مجموعه در نظر دارد تا با رسیدن به استانداردهای جهانی و رقابت با دیگر تولیدکنندگان اعم از داخلی و خارجی در پیشبرد هرچه بهتر و گسترده تر و استفاده بهینه از نیروی کارامد داخلی گامی مؤثر در خودکفایی ملی برداشته باشد. این روند روبه رشد تا جایی ادامه پیدا کرد که توانست از ابتدای سال ۸۷ با استفاده از تجربیات گذشته، افزایش حجم تولید و ارتقاء سطح کیفیت همکاری ها خود را با باشگاه هایی چون راه آهن، پیکان، پاس، شاهین، تراکتورسازی، پرسپولیسو… آغاز نموده و محصولاتی درخور نامشان عرضه نماید (حبیب زاده،۱۳۹۲).
پوشاک ورزشی مجید:
پوشاک ورزشی مجید با نام تجاری مروژ (Merooj) یکی از شرکت هایی است که در امر تولید پوشاک ورزشی فعالیت می کند. موسس این شرکت مجید ساعدی فر است. خداداد عزیزی و کریم باقری در این شرکت سهام دارند. در مقاطعی تهیه البسه تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی فوتبال ایران و تداد زیادی از تیم های لیگ برتر فوتبال و والیبال ایران در اختیار این شرکت بوده است (قراگوزلو،۸۶) پوشیدن لباس های این شرکت توسط برخی افراد و تیم ها در مواردی جنجالی و خبرساز شده است (حبیب زاده،۱۳۹۲).

فصل سوم:
روش شناسی تحقیق

مقدمه
از آنجا که هدف کلیه علوم، شناسایی و درک دنیای پیرامون ماست، لذا به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات دنیای اجتماعی، در رشته‏های مختلف، از روش‏های علمی استفاده می‏شود (ایران نژاد پاریزی، ۱۳۸۲). اصولاً پژوهش، به منظور سنجش یک یا چند فرضیه، برای پذیرش یا رد آن انجام می‏گیرد. زمانی که فرضیه ای در قالب یک نظریه برای پژوهشگر مهم باشد، به جمع آوری اطلاعات مرتبط با فرضیه پرداخته و با استفاده از آزمون‏های لازم، در مورد پذیرش یا رد و اصلاح آن فرضیه اقدام می‏نماید. نهایتاً، نظریه‏ای که فرضیه‏ها از آن استخراج شده پذیرش یا رد می‏شود.
در کتاب‏های مختلف روش تحقیق در علوم اجتماعی (از جمله مدیریت)، مراحل و توالی‏های متفاوتی از فرآیند انجام یک تحقیق ذکر شده است. طبق یک دسته بندی می‏توان مراحل تحقیق را به شرح ذیل بیان نمود:
انتخاب موضوع تحقیق و بیان فرضیه
انتخاب روش تحقیق
اندازه
گیری و جمع آوری اطلاعات
طبقه بندی، و تجزیه و تحلیل اطلاعات (آزمون فرض)
تفسیر نتایج
از میان فرآیند عمومی ۵ مرحله ای فوق، مراحل دوم و سوم در این فصل توضیح داده می‏شود.
هدف این فصل تشریح روش شناسی پژوهش انجام شده در این تحقیق می‏باشد. بر اساس تعاریف ارائه شده در منابع علمی، تحقیق علمی که همان کاربرد روش علمی است در جستجوی شرایطی است که تحت آنها پدیده خاصی رخ می‏دهد و مشخص کردن شرایط دیگری است که تحت آنها این پدیده رخ نمی‏دهد. با این وجود باید توجه نمود که پی بردن به این شرایط در علوم فیزیکی و زیستی در مقایسه با علوم انسانی و اجتماعی با سهولت بیشتری انجام می‏شود (سرمد و همکاران، ۱۳۸۷). به صورت کلی دستیابی به هدف‏های علم یا شناخت علمی میسر نخواهد بود، مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است که اعتبار می‏یابد نه موضوع تحقیق (خاکی، ۱۳۷۸).
هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص کنیم چه روش تحقیقی برای بررسی موضوعی خاص لازم است. انتخاب روش انجام تحقیق بستگی به هدف‏ها و ماهیت موضوع تحقیق و امکانات اجرایی آن دارد. پس هنگامی می‏توان در مورد روش بررسی انجام یک تحقیق تصمیم گرفت که ماهیت موضوع تحقیق، هدف‏ها و نیز وسعت دامنه آن مشخص باشد (خاکی، ۱۳۷۸). در این فصل از تحقیق، محقق به بررسی روش پژوهش، روش گردآوری داده‏ها، روش نمونه گیری، جامعه و نمونه آماری مورد نظر و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات می‏پردازد.
۱-۳ روش تحقیق
روش علمی یا روش تحقیق علمی، فرآیند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت نامعین است (بازرگان و دیگران، ۱۳۸۲). به عبارت دیگر روش علمی شکل خاص و نظامداری است که همواره به دنبال حقیقت است. روش تحقیق، مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه‏های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت‏ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است.
به طور کلی روشهای تحقیق در علوم رفتاری را میتوان با توجه به دو ملاک تقسیم کرد:
هدف و ماهیت تحقیق
روش و نحوه‏ی گردآوری دادهها
۱-۱-۳ روش تحقیق براساس هدف۱۴۱
تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به چهار گروه تقسیم میشوند: تحقیقات بنیادی۱۴۲، تحقیقات کاربردی۱۴۳، تحقیقات توسعهای۱۴۴ و تحقیقات ارزیابی۱۴۵.
۱-۱-۱-۳ تحقیقات بنیادی
هدف اصلی این نوع تحقیقات، آزمون نظریهها، بررسی و تبیین روابط بین پدیدهها و افزودن به مجموعه دانش در یک زمینه خاص است. این نوع تحقیقات اساساً نظریهها را بررسی و آنها را تأیید، تعدیل یا رد میکنند. تحقیق بنیادی، در واقع به دنبال آن است که با تبیین روابط بین پدیدهها، قوانین و اصول علمی را کشف کند (حافظ نیا، ۱۳۸۷).
۲-۱-۱-۳ تحقیقات کاربردی
هدف تحقیقات کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر، تحقیق کاربردی در جهت اجرایی کردن نظریات و نگرشهای علمی است. هدف از تحقیق کاربردی دستیابی به پیامدهای عملی، پیدا کردن راه حل برای مسایل واقعی و توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص و روش انجام کارهای علمی است (حسن زاده،۱۳۸۳). در واقع تحقیقات کاربردی، نظریه‏ها، قانونمندی‏ها، اصول و فنونی را که در تحقیقات بنیادی تدوین می‏شوند، برای حل مسائل اجرایی و واقعی به کار می‏گیرند.
۳-۱-۱-۳ تحقیقات توسعهای
این نوع تحقیق، فرآیندی است که به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن یک مدل، طرح یا برنامه به کار می‏رود. هدف اساسی تحقیقات توسعهای، تدوین یا ارائه مدل، برنامهها، طرحها و غیره است؛ به نحوی که ابتدا موقعیت نامشخص خاصی تبیین و سپس یافتههای پژوهشی، مدل، طرح یا برنامه ویژه آن تدوین میشود (خاکی، ۱۳۷۹).
۴-۱-۱-۳ تحقیقات ارزیابی
این نوع تحقیقات، فرآیندی جهت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری هستند. در رابطه با تحقیقات ارزیابی اختلاف نظر عمده بین پژوهشگران در این مسئله است که آیا ارزیابی نوعی تحقیق است یا مقوله‏ای مجزا؟ برخی معتقدند که تحقیق و ارزیابی، هدف های کاملاً متفاوتی را دنبال می‏کنند، یعنی تحقیق در جستجوی کنترل است، در حالی که ارزیابی وضع موجود یا آنچه هست را بررسی و تشخیص می دهد، و اینکه ارزیابی اساساً از کنترل ویژگی های محیط های طبیعی دوری می جوید. یک ارزیابی ممکن است به آسانی از یک طرح آزمایش استفاده کند. هر دو نیاز به تصمیم گیری دارند و از مراحلی همانند روش علمی بهره می جویند. به علاوه بسیاری از مطالعات تحقیقاتی در محیط های واقعی به اجرا در می آیند که بر آنها همان مسائل کنترلی که در بسیاری از ارزیابی‏ها وجود دارد حاکم است. از این رو در حالی که هنوز پاسخ قطعی در این مورد داده نشده است، به نظر می رسد طبقه بندی ارزیابی به عنوان نوعی تحقیق که هدف آن کمک به تصمیم گیری است، از موضوع قوی تری برخوردار است (خاکی، ۱۳۷۸).
با توجه به مطالب گفته شده، این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی میباشد. کاربردی چون در مورد یکی از موضوعات یا مسائل سازمانها و بخشهای اقتصادی کشور انجام میگیرد و نتایج و یافتههای کلان آن میتواند برای حل مشکلات با پاسخگویی به پرسشهای مدیران مفید باشد.
۲-۱-۳ روش تحقیق براساس ماهیت و روش
تحقیقات علمی را براساس ماهیت و روش میتوان به پنچ دسته تقسیم کرد: تحقیقات تاریخی۱۴۶، تحقیقات توصیفی۱۴۷، همبستگی۱۴۸، تجربی۱۴۹، و علی۱۵۰ البته ممکن است موارد دیگری تحت عناوین مختلف بیان شود که زیر مجموعه یکی از انواع پنج گانه فوق میباشد (حافظنیا، ۱۳۸۷).
تحقیقات توصیفی، م
جموعه روش‏هایی هستند که با هدف توصیف شرایط یا پدیده‏های مورد بررسی انجام می‏شوند. اجرای تحقیق توصیفی می‏تواند صرفاً برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرآیند تصمیم‏گیری باشد. یکی از ویژگی‏های تحقیق توصیفی این است که محقق، دخالتی در نقش و موقعیت متغیر‏ها ندارد و آنها را دستکاری و کنترل نمی‏کند (بازرگان و همکاران، ۱۳۸۲).
این تحقیق از آن‏رو که وصف کنندهی وضع موجود میباشد و تصویری از وضع موجود را ارائه میدهد، توصیفی و از آن رو که دادههای مورد نیاز آن با استفاده از روش نظرسنجی نمونه به جهت بررسی توزیع ویژگیهای جامعه حاصل شده است، پیمایشی و از آنرو که در ارتباط بین دو متغیر مستقل و متغیر وابسته را مورد بررسی قرار می‏دهد، همبستگی است همچنین مبتنی بر معادلات ساختاری است.
در تحقیقات پیمایشی، جمع آوری اطلاعات، از طریق پرسش از افرادی که به طور منظم انتخاب شده و در گروه‏های نمونه دسته بندی شده‏اند، صورت می‏گیرد.
هدف تحقیق همبستگی عبارت است از درک الگوهای پیچیده‏ی رفتاری از طریق مطالع? همبستگی بین این الگوها و متغیرهایی که فرض میشود بین آنها رابطه وجود دارد. این روش علیالخصوص در شرایطی مفید است که هدف آن کشف رابطه‏ی متغیرهایی باشد که در مورد آنها تحقیقاتی انجام نشده است (دلاور، ۱۳۸۰).
۲-۳ جامعه آماری، تعیین حجم نمونه و روش نمونهگیری
جامعه آماری عبارت از تعدادی از عناصر مطلوب مورد نظر که حداقل دارای یک صفت مشخصه باشند. صفت مشخصه، صفتی است که بین همه عناصر جامعه آماری مشترک و متمایز کننده جامعه آماری از سایر جوامع باشد (آذر و مؤمنی، ۱۳۸۴).
جامعه آماری تحقیق حاضر، تمامی شرکت های خانوادگی فعال در صنعت پوشاک ورزشی در سطح شهر تهران می‏باشند.
نمونه گیری، فرآیند انتخاب کردن تعداد کافی از میان اعضای جامعه آماری است، به طوری که با مطالعه گروه نمونه و درک خصوصیات یا ویژگی‏های آزمودنی‏های گروه نمونه، قادر به تعمیم این خصوصیات به اعضای جامعه آماری باشیم (سکاران، ۱۳۸۱). یکی از سؤالاتی که هر پژوهشگر در فرآیند تحقیق باید به آن پاسخ دهد، این است که آیا باید داده‏های کل افراد جامعه و جمعیت آماری را مورد بررسی و سرشماری قرار داد؟ یا نمونه ای از آن را با رعایت اصول و قواعد، انتخاب و پس از بررسی و تحلیل داده‏ها و ویژگی‏های نمونه انتخاب شده، در مورد جامعه آماری قضاوت کرد و نتایج را تعمیم داد. به دلایل صرفه جویی و کاهش زمان در مراحل عملیاتی و تحلیلی پژوهش، در پژوهش‏های اجتماعی و مدیریتی، نمونه گیری، مورد تأکید قرار می‏گیرد. در صدر برنامهریزی هر مطالعه یا تحقیقی این سؤال که اندازه نمونه چقدر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *