دانلود پایان نامه ارشد تعیین چگونگی سازماندهی دانش توسط اعضای هیأت علمی

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی 

عنوان کامل پایان نامه :

کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

2-2-5  مفهوم دانش

پیچیدگی مفهوم دانش باعث شده است که دیدگاه­های مختلفی در خصوص آن شکل بگیرد. در واقع هیچ تعریفی که مورد توافق عمومی قرار گیرد برای دانش وجود ندارد. داونپورت و پروساک [1] (1998) معتقدند که دانش، ترکیبی از حقایق، تجربیات و دریافت­هایی است که برای تصمیم­گیری یا برای انتخاب عملی که توسط آن، یک موقعیت، تبدیل به یک موقعیت ارزشمندتر می­شود، مورد استفاده قرار می­گیرند. بلاکر در تعریف دانش گفته است: «دانش، یعنی موضوعی چند لایه، پیچیده، پویا و انتزاعی که در ذهن انسان نهفته است» (بلاکر2، 1995؛ ابطحی و صلواتی، 1385).

دانش، فراتر از داده و اطلاعات است. تراگل3 (2002)، دانش را این­گونه تعریف نموده است:

دانش =  اطلاعات + ادراک  (به نقل از ابطحی و صلواتی، 1385)

 

سویبی4 برخی از ویژگی­های دانش را که به درک آن کمک می­کند بیان کرده است:

  • دانش یک منبع نامحدود است.
  • فرد هرگز با کمبود مواد خام مواجه نمی­شود.
  • دانش از طریق به اشتراک گذاشتن رشد می­کند.
  • دهنده دانش، از طریق این فرایند، غالباً دانش بیش­تری کسب می­کند.
  • ترکیب شخصی و ارتباطی در فرایند دانش حیاتی است (فرند و هیکسون5، 1999).
  1. 1. Davenport & Prusak    Blackler     3. Truggle     4. Sveiby     5. Frand & Hixon     6. Webster      7.Gustafson    8. Cranfield

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-5-1 سؤال کلی پژوهش

اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به مدیریت دانش می­پردازند و عوامل مرتبط با میزان مدیریت دانش شخصی آنان چیست؟

1-5-2 سؤالات جزئی پژوهش

  1. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به شکل­گیری(خلق) دانش می­پردازند؟
  2. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به سازماندهی دانش می­پردازند؟
  3. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به تبادل دانش می­پردازند؟
  4. اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند چگونه و به چه میزان به کاربرد دانش می­پردازند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه­ بیرجند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *