دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ویژگی شخصیتی توافق پذیری دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری

دانلود پایان نامه

1.ـ نظريه محدود بودن ميدان دقت و توجه[1]

کودکان ناتوان یادگیری دچار اشكال در تمركز، ‌توجه و حواس هستند و به عبارت ديگر كيفيت رشد در كسب دقت و توجه عادي دچار تأخير يا وقفه شده است. در اينكه كودكان حواسشان زود پرت مي­شود و قادر نيستند توجه خود را به محرك اصلي براي مدتي معطوف كنند شكي نيست ولي علت تأخير يا وقفه دقت وتوجه دراين فرضيه معلوم نيست (ميلاني فر، 1379).

2ـ نظريه بدكاري مغز[2]

علي­رغم اينكه در اين كودكان، آسيب مغزی مشخص پيدا نشده است ولي اعتقاد كلي براين قرار دارد كه بعلت ويژگي­هاي رفتاري مشابه آنچه دركودكان با ضايعات مغزي مثل حواس­پرتي، بيقراي، و اختلالات اداركي ديده مي­شود اين افراد نيز مبتلا به اختلال جزئي دركاركرد دستگاه عصبي مركزي هستند و به همين علت بعضي از مؤلفين بي­قراري و ناتواني يادگيري را مترادف هم مي­دانند و عقيده دارند كه در اين كودكان رشد مغز آهسته­تر از ميانگين است و برخي از قسمت­هاي مغز رشد كمتري نسبت به بخش­هاي ديگر داشته كه موجب ناهماهنگي در مهارت­ها مي­شود. تحقيقات دانشگاه نيويورك نشان داده است كه دانش­آموزان ناتوان يادگيري داراي امواج مغزي غير عادي هستند و مطالعات فراوان نشان داده است كه بين 33 تا 80 درصد كودكان بي­قرار، ناتواني دريادگيري دارند و اختلالات دقت و توجه هميشه همراه با فعاليت­هاي حركتي بيش از حدشان است (ميلاني فر، 1379).

[1]. Short Attention span Theory

[2]. Minimal Brain Dysfuntion Theory

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *