دانلود پایان نامه تاثیر آموزش راهبردهاي حل مسأله بر پيشرفت در رياضيات

دانلود پایان نامه

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان

نظريه هاولند[1]:

يك نمونه از الگوي يادگيري براي تغيير نگرش، الگوي هاولند و همكاران وي است كه در آن تغيير نگرش از محرك آغاز و بعد به مرحله توجه، ادراك و پذيرش رسيده و بالاخره به تغيير نگرش مي‌انجامد. در الگوي هاولند يك پيام كه هدف آن تغيير نگرش باشد با پيام‌رسان، زمينه‌اي كه پيام ارائه مي‌شود و با شخصيت پيام‌گير در تعامل است. مهمترين عامل موثر در مورد پيام‌رسان موضوع قابليت قبول اوست كه از وضع ظاهر او گرفته تا تخصص او و مهم بودن او براي پيام‌گيران همگي در اين قابليت قبول مؤثرند. خود پيام از نظر تأثير، بستگي به عواملي چند از قبيل يك جانبه يا دو جانبه بودن، ايجاد هيجان و بويژه ترس در پيام‌گيران، ترغيب تقدم و تأخر پيامهايي كه در رقابت هستند و نوع وسيله‌اي كه پيام را منتقل مي‌كند، دارد. همچنين يك پيام براي موثر بودن بايد در زمينه‌اي مناسب و در حالي كه پيام‌گير بتواند آن را دريافت كند، ارسال شود و گرنه توجه پيام‌گير اصولا به آن جلب نخواهد شد. در مورد شخصيت گيرندگان پيام معلوم شده است كه جنس عامل تعيين كننده‌اي نيست، اما عزت نفس و هوش آنها عوامل مهمي هستند (كريمي، 1380).

55- Hovland

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1- آموزش راهبردهاي حل مسأله، پيشرفت در رياضيات را افزايش مي‌دهد.

2- آموزش راهبردهاي حل مسأله، نگرش نسبت به درس رياضيات را بهبود مي‌بخشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *