آگوست 01

دانلود پایان نامه تحقق برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی 

عنوان کامل پایان نامه :امکان سنجی تحقق برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

مستندات قانونی جهت ترویج آموزش­های همراه با تولید، درقانون برنامه­ی پنجم      

ماده21ـ دولت مکلف است به منظور گسترش شایستگی حرفه‎ای از طریق افزایش دانش و مهارت با نگرش به انجام کار واقعی در محیط، اصلاح هرم تحصیلی نیروی کار و ارتقاء و توانمندسازی سرمایه‎های انسانی، کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی و ایجاد فرصت­های جدید شغلی و حرفه‎ای برای جوانان و ارتقاء جایگاه آموزش‌های فنی‌وحرفه‎ای برای نظام آموزش فنی وحرفه‎ای و علمی ـ کاربردی کشور اعم از رسمی، غیررسمی و سازمان‌ نایافته، ظرف یک­سال از تاریخ تصویب این قانون در محورهای زیر سازوکارهای لازم را تهیه و با پیش‎بینی الزامات مناسب اجراء کند:-

  • استمرار نظام کارآموزی و کارورزی در آموزش­های رسمی متوسطه و عالی، غیررسمی فنی و حرفه‎ای و علمی ـ کاربردی.
  • فراهم‎سازی ارتقای مهارت در کشور از طریق اعطاء تسهیلات مالی با نرخ ترجیهی و تأمین فضاهای فیزیکی و کالبدی با شرایط سهل و زمینه‎سازی حضور فعال و مؤثر بخش غیردولتی در توسعه­ی آموزش‌های رسمی و غیررسمی مهارتی و علمی ـ کاربردی کشور.
  • افزایش و تسهیل مشارکت بهره‎برداران از آموزش فنی وحرفه‎ای در بخش‌های دولتی و غیردولتی
  • هماهنگی در سیاستگذاری و مدیریت در برنامه‎ریزی آموزش‌های فنی‌ و حرفه‎ای کشور به عنوان یک نظام منسجم و پویا متناسب با نیاز کشور.
  • کاربست چارچوب صلاحیت های حرفه‌ای ملی به صورت منسجم برای ارتباط صلاحیت­ها ، مدارک و گواهینامه­ها درسطوح و انواع مختلف در حوزه­ی حرفه و شغل در جهت به رسمیت شناختن یادگیری مادام‎العمر و تعیین شایستگی‎های سطوح مختلف مهارتی.
  • نیازسنجی و برآورد نیروی انسانی کاردانی مورد نیاز و­صدور مجوز لازم و­حمایت به منظور تأسیس و توسعه­ی مراکز آموزش دوره‎های کاردانی در بخش خصوصی و تعاونی و ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز تا سال چهارم برنامه.
  • رتبه‎بندی مراکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‎ای رسمی و غیررسمی بر اساس شاخص‌های مدیریت اجرائی، فرایند یاددهی ـ یادگـیری، نیروی انسانی، تحقـیق و توسعه منابع و شاخص پشتیبانی فراگیران.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بهره گیری از منابع مالی و کالبدی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه است ؟
  • ارزشیابی از عملکردآموزشی آموزش فنی و حرفه ای به چه صورت انجام می گیرد ؟
  • شیوه جذب، آماده سازی و ارتقاء نیروی انسانی در آموزش فنی و حرفه ای چگونه است ؟
  • آموزش فنی و حرفه ای در برنامه های خود از چه نوع رویکردی برای آموزش و تدریس بهره می گیرد ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : امکان سنجی تحقق برنامه های آموزش فنی و حرفه ای رسمی در سند ملّی آموزش و پرورش

پاسخ دهید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.