دانلود پایان نامه عملکرد تحصیلی دانش آموزان ناتوان یادگیری

دانلود پایان نامه

8ـ عوامل بيوشيميايي

در تعداد زيادي از كودكان مبتلا به اختلال يادگيري مشكلات نورولوژيك و ژنتيك و يا سابقه­اي از محروميت­هاي محيطي وجود ندارد. يكي از فرضيات اين است كه اين كودكان ممكن است همچون كودكان عقب مانده ذهني كه دچار بيماري فنيل كتونوريا مي­باشند داراي عدم توازن بيوشيميايي ناشناخته­اي باشند اما درباره اثرات داروها، نتايج مطالعات ضد و نقيض است.

2-6- ديدگاه­هاي روان شناختي ناتواني­هاي يادگيري

پايگاه عاطفي: ‌ديدگاه روان پويشی

مطالعه تكامل رواني، ساخت شخصيتي و نحوه عمل «من» كودكان درشناخت مشكلات يادگيري آنها داراي اهميت فراوان است. از ميان دانشمنداني كه مطالعاتشان معطوف به جنبه­هاي روان شناختي و عاطفي ناتواني­هاي يادگيري است مي­­توان از گيفين (1968)، راپاپورت (1966 و آيزنبرگ (1967) نام برد. با اينكه ديدگاه­هاي پيشين در مورد ناتوانی­هاي يادگيري روي جنبه­هاي حسي– حركتي، ادراكي، زبان و يا يادگيري­هاي شناختي تاكيد داشتند،‌ اينان كه كودك را از نظر شخصيت يا ديدگاه روان پزشكي مي­نگرند، مي­پرسند: «احساس كودكي كه ناتواني يادگيري دارد چيست؟» (گيفين، 1968).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *