نقد و بررسی سریال کاراگاه حقیقی

سریال کارآگاه حقیقی هم در ایران سر و صدای زیادی به پا کرد و اکثر کسانی که اهل سریال دیدن باشند حداقل یکبار این سریال را دیده اند. سریال کارآگاه حقیقی هم در ایران سر و صدای زیادی به پا کرد و اکثر کسانی که اهل سریال دیدن باشند حداقل یکبار این سریال را دیده اند.

ژانر معمایی به خاطر ویژگی های بسیاری که دارد، همواره با سلیقه اکثر مخاطبان جور درآمده است. اگر مروری بر تاریخ نقد ادبی و نقد فیلم (منظور از نقد، علم نقد به مفهوم تئوریک و آکادمیک و تقریبا نوعی فلسفه زیبایی شناختی است، نه آن چه به نام نقد به عنوان یک ژانر خبری در مطبوعات می شناسیم) نیز بیندازیم، خواهیم دید که نظریه پردازان ابتدا ادبیات و سپس سینما نیز از نظر سلیقه ای به ژانر معمایی (در یک زیرمجموعه مرتبط با ژانرهای Mystery، Crime در کنار Thriller و غیره) گرایش داشته اند که امروزه انبوه کتاب های بررسی و ساختارشناسی نوع روایت و فرم در داستان ها و فیلم های جنایی- معمایی را شاهدیم. بنابراین فارغ از همهمه رسانه ها درباره سریال کارآگاه حقیقی، به این دلیل ساده که به احتمال زیاد، سلیقه مخاطبان نیز بر می دارد و به این دلیل پیچیده که این سریال یکی از مهم ترین و موفق ترین نمونه های ژانر مذکور محسوب می شود.

True Detective سریال 8 قسمتی کاراگاهان حقیقت و یا بنظرم جستجوگران حقیقت از شبکه HBO می باشد که در مقطعی پر بیننده ترین سریال این شبکه را به خودش اختصاص داده و حتی از GAME OF THERONS پیشی گرفت. داستان به قربانی کردن افراد برای مراسم شیطان پرسی می پردازد و نماد های خاصی را در سریال می توانیم مشاهده کنیم که بد نیست به آنها نیز توجه شود. این فیلم به ظاهر جنایی و معمایی داستان دو کارآگاه پلیس میباشد که در پیگیری یک ماجرای قتل با محوریت نمادهای مرموز باحقایق و مسائلی جدید روبه رو میشوند. در پی حل این معماها و قتل ها درگیر مسائل شیطانی و مرموز میشوند.تا بدان جا که پای خانواده بزرگی از ایالت به این ماجرا باز میشود و متوجه میگردند که این قتل ها بواقع قربانیانی برای فرقه این خاندان بزرگ ایالت مربوطه است.که بی شک شباهت به بیشه بوهمن دارد و مناسکی از این موارد را در فیلم هم به نمایش در می آید.این خاندان مدارس را به بهانه تعالیم مسیحیت احداث و اداره میکردند که از میان آنان قربانیان دختر خود را بر انتخاب می کردند.