پایان نامه ارشد بررسی ویژگی شخصیتی تجربه پذیری دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری

دانلود پایان نامه

2-5- میزان شيوع ناتواني يادگيري

شيوع ناتواني يادگيري را طبق گزارش كميته ملي مشورتي كودكان ناتوان (معلول) [1] از يك تا سه درصد كودكان مدرسه رو مي­­دانند و طبق گزارش همين كميته تعداد كودكانيكه به عنوان ناتوان دريادگيري شناخته شده­اند از سال 1976 به دو برابر رسيده و در سال­هاي 1985 و 1986 در حدود 73/4 درصد كودكان مدرسه رو بوده­اند.

نتايج مطالعات بيانگر آن است كه ميزان شيوع اين اختلالات از 2 تا 30 درصد در نوسان است (نريماني و رجبي، 1384). فراتحليل بهراد (1384) نشان مي­دهد كه ميزان شيوع اختلالات يادگيري در دانش­آموزان ابتدايي 4/58 درصد مي­باشد و در دانش­آموزان پسر بيشتر از دانش­آموزان دختر است. در مطالعه نريماني و رجبي (1384) ميزان شيوع اختلالات يادگيري در استان اردبيل 13 درصد گزارش شده است.

از نظر تفاوت­هاي جنسيتي نيز، گزارش­هاي به دست آمده از مدارس و كلينيك­ها، رواج 4 به 1 بين پسرها و دخترها را مطرح كرده­اند. البته يكي از فرضيه­هاي ممكن در اين زمينه اين است كه دختران بنا به دلايلي كم­تر از پسرها شناسايي مي­شوند (احدي و كاكاوند، 1389).

فرضيه­هاي زيادي مبني برعلت بروز ناتواني­هاي يادگيري وجود دارد و زيادي فرضيه­ها خود دليل بارزي است كه علت اصلي را نمي­دانيم

[1]. Natiional Advisory committeeon Handicapped childen

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *