پایان نامه تأثير محیط فروشگاه بر وضعیت روحی – روانی مشتریان

دانلود پایان نامه

2-5- تفنني بودن خريد و ساير اولويت‌هاي تحقيقاتي

ساير جنبه‌هاي خريد تفنني عمدتاً كمتر مورد بررسي قرار گرفته‌اند و نيازمند تحقيقات متمركز بر كشف هستند. تحقيقات رواني از ديرباز تكانه‌اي بودن را يكي از صفات شخصيتي به شمار آورده است و بر اين اساس، خريد تفنني نيز ممكن است به عنوان يك جنبه از شخصيت مصرف‌كنندگان محسوب شود (Rook & Fisher, 1995, 305-311).

يك معيار نُه‑ موردي را براي خريد تفنني پيشنهاد و مورد آزمايش قرار دادند و در نهايت نشان دادند كه اين صفت چه تأثيري بر رفتار خريد مصرف‌كنندگان در موقعيت‌هاي خريد مختلف دارد. محققان با استفاده از يك معيار صفت كاري مي‌توانند رفتار مصرفي بخش‌هايي را كه از نظر خريد تفنني با هم تفاوت دارند، بررسي كنند. بر اساس تحقيقات مبتني بر صفات شايد بتوان در باره‌ي مفيد بودن طبقه‌بندي كالاها به عنوان كالاهاي «تفنني» نيز كه از ديرباز مورد بحث بوده است، اطلاعاتي به دست آورد. با درك بهتر جنبه‌هاي صفتي آن بايد بتوان اطلاعات بيشتري در باره‌ي روابط بين انواع مختلف خريد تفنني و معيارهاي تصميم مصرف‌كنندگان در خريدهاي تفنني اتفاقي، سرمشقي و اجباري اطلاعاتي حاصل كرد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *