پایان نامه سبك های يادگيري دانش آموزان عادی

دانلود پایان نامه

فراواني نارساخواني

به علت فقدان مرزها دقيق مشكل در مورد نارساخواني، ‌ارقام متقاوتی را درباره اين اختلال ارائه داده­اند (دويل، 1996؛ به نقل از دادستان، 1379).

تحقيقات نشان داده­اند كه نارساخواني در همه گروه­هاي كودكان، صرف نظر از جنس و گروه  اجتماعي، طراز عقلي، محل سكونت و ناحيه جغرافيايي و … بروز مي­كند. در بين تمامي تخمين­هايي كه براي اين اختلال ارائه شده­اند اغلب مؤلفان رقم 4 درصد را پذيرفته­اند اما در برخي از كشورها كه از ضوابط دشوارتري استفاده كرده­اند اين فراواني كمتر است و مي­­­تون فراواني اختلال خواندن را به تنهايي يا توأم با اختلال حساب كردن يا نوشتن در حدود چهار پنجم مجموعه اختلال­هاي يادگيري تخمين زد (DSM IV) به طوری که تقریباً 80 درصد افراد دارای اختلال یادگیری در خواندن مشکل دارند (لرنر، 1997). اما از آنجا كه به نظر نمي­رسد نارساخواني با هوش وابسته باشد بنابراين 4 درصد تيزهوشان، افراد داراي هوش متوسط و پايين به اين اختلال مبتلا هستند.

در مورد رابطه فراواني نارساخواني با جنس بايد گفت كه به رغم وجود اين اختلال در هر دوجنس فراواني آن در پسران تقریباً 4 برابر دختران است. به عبارت ديگر، 60 درصد تا 80 درصد آزمودني­هايي كه در چهارچوب تشخيص اختلال خواندن قرار مي­گيرند. از پسران تشكيل شده است.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *