پایان نامه عملکرد تحصیلی دانش آموزان عادی

دانلود پایان نامه

6ـ نظريه خبر پردازي[1]

اين نظريه به نقش چگونگي فرايندهاي ادراك، اطلاعات و حافظه كودكان در فراگيري مطالب تحصيلي تأكيد دارد و عقيده دارد كه كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري دچار دشواري­هایي در ادراك، ضبط و بازگرداندن اطلاعات داده شده در مجراي يادگيري خاصي هستند. اين كودكان در آميختن صداها به همديگر، درك حروف الفبا، درك جزئيات خطوط هندسي و مفهوم مسائل رياضي دشواري دارند و بالنتيجه درخواندن ضعيف هستند و نسبت به درون دادهاي ديداري واكنش آهسته دارند.

7ـ محروميت محيطي و بدي تغذيه

نبود انگيزه­هاي محيطي در سنين اوليه و تأثيرات شديد بدي تغذيه در اين سال­ها هميشه مستقلانه عمل نمي­كنند، ‌در موارد فراوان، هر دو اين عوامل در مورد يك كودك واحد تأثير مي­گذارند. كروك شانك و هالاهان[2] (1973)، مروري بر مطالعات انجام شده راجع به محروميت محيطي و بدي تغذيه انجام داده­اند، آنها از مطالعاتي كه روي حيوانات و كودكان انجام گرفته است دريافته­اند، ‌با وجود آنكه رابطه­اي قطعي ميان بدي تغذيه و اختلال­هاي يادگيري يافت نشده است، اما بدي تغذيه شديد در سال­هاي نخستين  زندگي مي­تواند بر سيستم اعصاب مركزي و درنتيجه بر يادگيري و رشد كودك تاثير سوء داشته باشد (كرك و گالاكر، ترجمه جواديان، 1379).

[1]. Information processing Theory

[2]. Hallahan & cruick shank

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *