
۱-۴-۲ اهداف فرعی: ۵
۱-۵ فرضیه های تحقیق ۶
۱-۵-۱ فرضیه اصلی: ۶
۱-۵-۲ فرضیه های فرعی: ۶
۱-۶ تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان کلیدی تحقیق: ۶
۱-۶-۱ تعاریف مفهومی: ۶
۱-۶-۲ تعاریف عملیاتی: ۸
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق. ۱۰
مقدمه. ۱۰
۲-۱ بخش یکم: مدیریت دانش ۱۱
۲-۱-۱ داده، اطلاعات و دانش: ۱۱
۲-۱-۲ مفهوم دانش: ۱۱
۲-۱-۳ انواع دانش ۱۳
۲-۱-۴ تاریخچه مدیریت دانش ۱۷
۲-۱-۵ تعاریف مدیریت دانش ۱۹
۲-۱-۶ فرایند مدیریت دانش ۲۱
۲-۱-۷ مدل های مدیریت دانش ۲۳
۲ ـ ۱ ـ ۷ ـ ۱ مدل مارپیچ دانش نوناکا و تاکیوچی: ۲۴
۲ ـ ۱ ـ ۷ ـ ۲ مدل مدیریت دانش چوو: ۲۶
۲ ـ ۱ ـ ۷ ـ ۳ مدل مدیریت دانش بویسوت: ۲۸
۲ ـ ۱ ـ ۷ ـ ۴ مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش جاشاپارا: ۳۰
۲ ـ ۱ ـ ۷ ـ ۵ مدل چند عاملی توسعه نظامهای مدیریت دانش ویزکاینو: ۳۰
۲-۱-۸ اصول مدیریت دانش ۳۱
۲-۱-۹ مدیریت دانش در منابع انسانی ۳۴
۲-۱-۱۰ مزایای مدیریت دانش ۳۵
۲-۲ بخش دوم: توانمندسازی کارکنان ۳۷
۲-۲-۱ تاریخچه و مفهوم توانمند سازی ۳۷
۲-۲-۱-۱ تعاریف توانمند سازی. ۳۸
۲-۲-۲ اهمیت توانمند سازی کارکنان در سازمان ۳۹
۲-۲-۲-۱ توانمندسازی کارکنان در نظام اداری ایران. ۴۰
۲-۲-۳ مزایای توانمند سازی کارکنان ۴۴
۲-۲-۴ رویکردهای توانمندسازی ۴۵
۲-۲-۵ ابعاد روانشناختی توانمندسازی ۴۵
۲- ۲- ۶ مدل های توانمند سازی. ۵۰
۲- ۲- ۶- ۱ مدل سه بخشی توانمند سازی(کریتنر و کاینیکی،۲۰۰۴) ۵۰
۲- ۲- ۶- ۲ مدل رابطه توانمندسازی کارکنان با رضایت شغلی (اِل بِیی، ۲۰۱۱) ۵۰
۲-۲- ۶- ۳ مدل توانمندسازی (کازلاسکیت و همکاران،۲۰۱۲) ۵۱
۲-۲-۷ دستاوردهای حاصل از اجرای توانمندسازی در سازمان ۵۲
۲-۳ بخش سوم: پیشینه تحقیق ۵۳
۲-۳-۱ پیشینه خارجی: ۵۳
۲-۳-۲ پیشینه داخلی: ۵۴
۲-۴ جمع بندی و نتیجه گیری. ۵۶
فصل سوم: روش شناسی تحقیق. ۵۸
۳ـ۱ مقدمه. ۵۸
۳-۲ روش تحقیق ۵۸
۳ـ ۳ جامعه آماری: ۵۹
۳ـ۴ نمونه آماری: ۵۹
۳ـ ۵ نحوه جمع آوری داده ها: ۶۰
۳ـ ۵ـ ۱ ابزار سنجش تحقیق ۶۰
۳ـ ۵ـ ۲ روایی پرسشنامه. ۶۱
۳ ـ ۵ ـ ۳ پایایی پرسشنامه. ۶۲
۳ ـ ۶ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۳
۳ـ ۶ـ ۱ آمار توصیفی ۶۴
۳ـ ۶ـ ۲ آمار استنباطی ۶۴
۳ـ ۶ـ ۲ـ ۱ آزمون همبستگی پیرسون. ۶۵
۳ـ ۶ـ ۲ـ ۲ آزمون ANOVA 65
۳ـ ۶ـ ۲ـ ۳ آزمون دوربین ـ واتسون. ۶۵
۳ـ ۶ـ ۲ـ ۴ آزمون هم خطی. ۶۶
۳ـ ۶ـ ۲ـ ۵ رگرسیون چندگانه ۶۶
۳ـ ۶ـ ۲ـ ۶آزمون T دو جامعه مستقل. ۶۶
۳ـ ۷ جمع بندی. ۶۷
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها ۶۹
۴-۱) مقدمه. ۶۹
۴-۲) آمار توصیفی متغیرهای تحقیق ۷۰
۴-۲-۱) جنسیت ۷۰
۴-۲-۲) تحصیلات. ۷۱
۴-۲-۳) سنوات خدمت ۷۲
۴-۲-۴) متغیرهای تحقیق ۷۳
۴-۳) آمار استنباطی متغیر های تحقیق ۷۴
۴-۳-۱) آزمون پیرسون ۷۴
۴-۳-۲) آزمون ANOVA. 75
۴-۳-۳) آزمون دوربین – واتسون ۷۶
۴-۳-۴) آزمون همخطی ۷۶
۴-۳-۵) آزمون فرضیه های تحقیق ۷۹
۴-۳-۵-۱) فرضیه فرعی یکم. ۷۹
۴-۳-۵-۲) فرضیه فرعی دوم ۸۰
۴-۳-۵-۳) فرضیه فرعی سوم ۸۰
۴-۳-۵-۴) فرضیه فرعی چهارم ۸۱
۴-۳-۵-۵) فرضیه اصلی. ۸۲
۴-۳-۵-۵-۱) آزمون ANOVA 82
۴-۳-۵-۵-۲) آزمون دوربین – واتسون. ۸۳
۴-۳-۶) سایر یافته های تحقیق. ۸۴
۴-۳-۶-۱) آزمون T دو جامعه مستقل. ۸۴
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها ۹۵
۵-۱) مقدمه. ۹۵
۵-۱-۱) نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی ۹۵
۵-۱-۲) نتایج حاصل از آزمون ANOVA. 96
۵-۱-۳) نتایج حاصل از آزمون دوربین – واتسون ۹۶
۵-۱-۴) نتایج حاصل از آزمون همخطی ۹۶
۵-۱-۵) بحث دربارهی نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق ۹۷
۵-۱-۵-۱) نتایج حاصل از فرضیه یکم. ۹۷
۵-۱-۵-۲) نتایج حاصل از فرضیه دوم ۹۷
۵-۱-۵-۳) نتایج حاصل از فرضیه سوم ۹۸
۵-۱-۵-۴) نتایج حاصل از فرضیه چهارم ۹۹
۵-۱-۵-۵) نتایج حاصل از فرضیه اصلی. ۹۹
۵-۱-۶) بحث دربارهی نتایج حاصل از آزمونهای T دو جامعه مستقل ۱۰۰
۵-۲) بحث و مقایسه با سایرنتایج تحقیقات. ۱۰۱
۵-۲) پیشنهادها ۱۰۱
۵-۲-۱) پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتایج به دست آمده از تحقیق ۱۰۱
۵-۲-۱-۱) پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتیجه فرضیه یکم. ۱۰۱
۵-۲-۱-۲) پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتیجه فرضیه دوم ۱۰۲
۵-۲-۱-۳) پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتیجه فرضیه سوم ۱۰۲
۵-۲-۱-۴) پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتیجه فرضیه چهارم ۱۰۲
۵-۲-۱-۵) پیشنهاد کاربردی مبتنی بر نتیجه فرضیه اصلی تحقیق. ۱۰۳
۵-۲-۲) ارائه پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۱۰۳
۵-۳) محدودیت های تحقیق ۱۰۳
منابع و مآخذ: ۱۰۴
منابع فارسی. ۱۰۴
منابع لاتین: ۱۰۸
ضمایم و پیوست ها ۱۱۳
فهرست جداول
عنوان . صفحه
جدول(۲-۱): تعاریف دانش۱۲
جدول (۲ـ۲): کاربرد سه نوع دانش در ساختار پنج گانه مینزبرگ.۱۵
جدول (۲- ۳): تعاریف مدیریت دانش۲۰
جدول (۲ـ ۴): طبقه بندی ابعاد فرایندهای مدیریت دانش۲۳
جدول (۲- ۵): تعاریف توانمند سازی.۳۸
جدول (۳-۱): مولفه های مدیریت دانش توانمند سازی کارکنان و شاخص های اندازه گیری. ۶۱
جدول(۳-۲): پایایی پرسشنامه های تحقیق ۶۳
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب جنسیت ۷۰
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب تحصیلات. ۷۱
جدول (۴-۳): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب سنوات خدمت ۷۲
جدول (۴-۴): توزیع توصیفی متغیرهای تحقیق ۷۳
جدول (۴-۵): نتایج آزمون پیرسون ۷۴
جدول(۴-۶): نتایج آزمون ANOVA 75
جدول(۴-۷): نتایج آزمون دوربین – واتسون ۷۶
جدول(۴-۸): نتایج آزمون همخطی ۷۷
جدول(۴-۹): نتایج آزمون همخطی مقادیر Z 78
جدول(۴-۱۰): نتایج آزمون رگرسیون برای بررسی تأثیر خلق دانش بر توانمندسازی کارکنان ۷۹
جدول(۴-۱۱): نتایج آزمون رگرسیون برای بررسی تأثیر تسهیم دانش بر توانمندسازی کارکنان ۸۰
جدول(۴-۱۲): نتایج آزمون رگرسیون برای بررسی تأثیر سازماندهی دانش بر توانمندسازی کارکنان ۸۱
جدول(۴-۱۳): نتایج آزمون رگرسیون برای بررسی تأثیر کاربرد دانش بر توانمندسازی کارکنان ۸۱
جدول(۴-۱۴): نتایج آزمون ANOVA 82
جدول(۴-۱۵): نتایج آزمون دوربین – واتسون ۸۳
جدول(۴-۱۶): نتایج آزمون رگرسیون برای بررسی تأثیر فرایند مدیریت دانش بر توانمندسازی کارکنان ۸۳
جدول (۴-۱۷): آمارههای توصیفی ۸۴
جدول (۴-۱۸): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون ۸۵
مطلب دیگر :
جدول (۴-۱۹): بررسی آزمون تی مستقل ۸۵
جدول (۴-۲۰): آمارههای توصیفی ۸۶
جدول (۴-۲۱): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون ۸۶
جدول (۴-۲۲): بررسی آزمون تی مستقل ۸۷
جدول (۴-۲۳): آمارههای توصیفی ۸۷
جدول (۴-۲۴): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون ۸۸
جدول (۴-۲۵): بررسی آزمون تی مستقل ۸۸
جدول (۴-۲۶): آمارههای توصیفی ۸۹
جدول (۴-۲۷): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون ۸۹
جدول (۴-۲۸): بررسی آزمون تی مستقل ۹۰
جدول (۴-۲۹): آمارههای توصیفی ۹۰
جدول (۴-۳۰): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون ۹۱
جدول (۴-۳۱): بررسی آزمون تی مستقل ۹۱
جدول (۴-۳۲): آمارههای توصیفی ۹۲
جدول (۴-۳۳): بررسی فرض برابری واریانسها توسط آزمون لون ۹۲
جدول (۴-۳۴): بررسی آزمون تی مستقل ۹۳
جدول (۵-۱): نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی ۹۵
جدول(۵-۲): نتایج آزمون ANOVA 96
جدول (۵-۳): نتایج آزمون یکم ۹۷
جدول (۵-۴): نتایج آزمون دوم. ۹۷
جدول (۵-۵): نتایج آزمون سوم. ۹۸
جدول (۵-۶): نتایج آزمون چهارم. ۹۹
جدول (۵-۷): نتایج آزمون اصلی ۹۹
جدول(۵-۸) : خلاصه نتایج آزمونهایT دو جامعه مستقل برای جنسیت ۱۰۰
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل(۲ـ ۱): سلسله مراتب داده، اطلاعات و دانش ۱۱
شکل (۲ـ۲): خلاصه سیر زمانی تکامل مدیریت دانش(دالکر). ۱۹
شکل(۲- ۳): فرایند مدیریت دانش (فریا). ۲۲
شکل (۲ـ ۴): مدل مدیریت دانش (نوناکو و تاکیوچی).۲۵
شکل (۲ـ ۵): مروری بر مدل مدیریت دانش (چوو).۲۶
شکل (۲ـ ۶): مدل مدیریت دانش (بویسوت،۱۹۹۸). ۲۹
شکل(۲ـ ۷): مدل مدیریت دانش(بویسوت،۱۹۸۷). ۲۹
شکل (۲ـ ۸): مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش (چاشاپارا). ۳۰
شکل (۲ـ ۹): مدل چند عاملی توسعه نظام های مدیریت دانش(ویزکاینو و همکاران).۳۱
شکل(۲ـ ۱۰): ماده ۵۸ قانون مدیریت خدمات کشوری. ۴۴
شکل (۲ـ ۱۱): مدل سه بخشی توانمندسازی (رابرت کریتنر و آنجلو کاینیکی). ۵۰
شکل (۲ـ۱۲): رابطه توانمندسازی کارکنان با رضایت شغلی کارکنان(ال بیی). ۵۱
شکل (۲ـ۱۳): مدل توانمندسازی (کازلاسکیت و همکاران). ۵۱
شکل(۲-۱۴): مدل مفهومی تحقیق ۵۶
شکل(۵-۱): مدل نهایی تحقیق ۱۰۰
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (۴-۱): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب جنسیت ۷۰
نمودار (۴-۲): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب تحصیلات. ۷۱
نمودار (۴-۳): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری بر حسب سنوات خدمت ۷۲
نمودار (۴-۴): توزیع توصیفی متغیرهای تحقیق. ۷۳
کلیات تحقیق |
فصل اول |
Leave a Reply